Motor Bosch přináší konstruktérům při vývoji výkonného odpružení hned dvě výzvy: jednou je jeho konstrukční velikost, tou druhou výrazně menší hnací pastorek. Uložení zadní stavby by totiž muselo být umístěno blízko místa, kde řetěz dosedá na pastorek. Z důvodu malé velikosti by pak uložení procházelo přímo motorem, což je samozřejmě nesmysl. Proto jsme vymysleli jednoduché, ale účinné řešení: Haibike Sprocket Equalizing System (S.E.S).

  • Nejprve přemístíme ložisko zadní stavby nahoru. Tím docílíme jednak správné křivky zdvihu (kolo se pohybuje směrem od překážky), jednak minimálního rozchodu kol (protože bod opření neleží mezi motorem a zadním kolem). Abychom zabránili vlivu odpružení na řetěz, nasadíme přímo na ložisko zadní stavby axiálně vratnou kladku (tzv. „pulley wheel“).
  • Kromě toho jsme do kladky zabudovali ještě vedení řetězu. To v kombinaci s vedením na řetězovém kole téměř znemožňuje shození řetězu i v těch nejextrémnějších podmínkách.

Haibike Technic SES